Юридична інформація про діяльність Асоціації
Положення про порядок обробки персональних даних у базах персональних даних Асоціації неонатологів України затверджено рішенням Комітету з питань членства
Положення про порядок обробки персональних даних у базах персональних даних Асоціації неонатологів України (далі – Положення) розроблено з метою встановлення загальних вимог до організаційних і технічних заходів захисту персональних даних під час їх обробки в базах персональних громадської організації «Асоціація неонатологів України» (далі – Асоціація).
Положення розроблено на підставі Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року №2297-VI (далі – Закон № 2297), "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" від 05.07.1994 року №80/94-ВР (далі – Закон № 80/94) та Типового порядку обробки персональних даних, затвердженого наказом Уповноваженого Верховної Ради з прав людини від 08 січня 2014 року №1/02-14 (далі – Типовий порядок).
Терміни в Положенні вживаються у значеннях, наведених у Законах №2297 та №80/94.
Це Положення є обов'язковим для працівників/членів Асоціації, на яких покладено функції здійснення обробки персональних даних та/або яким надано доступ до них.
Персональні дані обробляються у базах персональних даних, володільцем яких є Асоціація, – «Члени Асоціації» (у формі картотеки персональних даних) та «Спільнота» (в електронній формі за допомогою автоматизованої інформаційно-аналітичної системи «Електронна асоціація»).
Відповідальним за організацію роботи, пов'язаної із захистом персональних даних у базах персональних даних, в Асоціації є Комітет з питань членства Асоціації (далі – відповідальний структурний підрозділ).
Під обробкою персональних даних розуміється будь-яка дія або сукупність дій, здійснюваних в картотеці персональних даних «Члени Асоціації» та/або в автоматизованій інформаційно-аналітичній системі «Електронна асоціація», які пов’язані із збиранням, реєстрацією, накопиченням, зберіганням, адаптуванням, зміною, поновленням, використанням і поширенням, знеособленням та знищенням персональних даних – відомостей про фізичну особу.
Обробка персональних даних у базі персональних даних «Члени Асоціації» здійснюється щодо наступних категорій суб'єктів персональних даних: фізичних осіб, які виявили намір стати членами Асоціації та членів Асоціації; фізичних осіб, які виступають в якості офіційних представників осіб, які є членами Асоціації.
Обробка персональних даних у базі персональних даних «Спільнота» здійснюється щодо наступних категорій суб'єктів персональних даних: фізичних осіб, які виявили намір стати членами Асоціації та членів Асоціації; фізичних осіб, які бажають отримати інформаційно-консультаційні послуги стосовно діяльності Асоціації або виступають в якості офіційних представників осіб, які є членами Асоціації, осіб, що звертаються до Асоціації безпосередньо або каналами дистанційного обслуговування.
Місце (фактична адреса) обробки персональних даних: м.Київ, вул.П. Майбороды, б. 8.
Обробка персональних даних у базах персональних даних, володільцем яких є Асоціація, здійснюється з наступною метою:
Відповідно до мети обробки до складу персональних даних, що обробляються у базах персональних даних Асоціації, включаються такі дані про фізичних осіб:
Відповідальний структурний підрозділ відповідно до покладених завдань:
З метою виконання вказаних завдань відповідальний структурний підрозділ:
Вимоги відповідального структурного підрозділу до заходів щодо забезпечення безпеки обробки персональних даних є обов’язковими для всіх працівників Асоціації, які здійснюють обробку персональних даних.
Персонально відповідальним за виконання покладених на відповідальний структурний підрозділ основних завдань і виконання ним своїх функцій (крім зберігання персональних даних) є один з членів відповідального структурного підрозділу, призначений керівником даного підрозділу.
Персонально відповідальним за зберігання персональних даних є керівник відповідального структурного підрозділу.
Керівник відповідального структурного підрозділу має право:
Факти порушень процесу обробки та захисту персональних даних повинні бути документально зафіксовані керівником відповідального структурного підрозділу.
Обробка (у т. ч. збирання) персональних даних проводиться на підставі згоди-повідомлення суб’єкта персональних даних (далі – суб’єкт ПД) за формою, наведеною у Додатку 1 до цього Положення. Згода-повідомлення суб'єкта ПД - це добровільне волевиявленням фізичної особи щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки; містить повідомлення про права суб’єкта ПД, визначені Законом, мету збору даних та осіб, яким передаються його персональні дані.
Згода-повідомлення може надаватися суб’єктом ПД у письмовій або електронній формі, що дає змогу зробити висновок про її надання. Документи (інформація), що підтверджують надання суб’єктом згоди на обробку його персональних даних, зберігаються Асоціацією впродовж часу обробки таких даних.
Згода-повідомлення оформляється в двох екземплярах в письмовій формі або в електронній формі. Перший екземпляр надається суб’єкту ПД. Отримання повідомлення суб’єкт ПД підтверджує відміткою на другому примірнику згоди-повідомлення.
Обробка персональних даних суб’єкта ПД, зібраних до 01.01.2011 року, у разі якщо вона продовжується у тому ж обсязі і з тією ж метою, продовжує проводитися на основі вільного волевиявлення суб’єктів відповідно до правовідносин, що виникли до набрання чинності Законом № 2297. Зміна мети обробки, складу персональних даних та третіх осіб, потребує додаткової згоди суб’єкта ПД на обробку його персональних даних.
Працівники Асоціації або члени відповідального структурного підрозділу в момент збору персональних даних, якщо персональні дані збираються у суб’єкта ПД, повідомляють таких суб’єктів про:
Суб’єкт ПД має право:
При вступі до Асоціації особа, яка має намір стати членом Асоціації, надає документи, передбачені Положенням про членство в Асоціації, у т. ч. заяву про прийняття в члени Асоціації та анкету кандидата в члени Асоціації (Додаток 4 до Положення), та надає згоду на обробку своїх персональних даних за встановленою у Додатку 1 до Положення. У разі прийняття рішення Асоціацією про набуття статусу члена Асоціації персональні дані такого суб’єкта вносяться секретарем відповідального структурного підрозділу до бази персональних даних Асоціації «Члени асоціації» та «Спільнота» протягом 10 робочих днів з дати прийняття такого рішення.
В інших випадках персональні дані суб’єкта ПД вносяться секретарем відповідального структурного підрозділу відповідальною особою до бази персональних даних Асоціації «Спільнота» протягом 10 робочих днів з дати отримання згоди суб’єкта ПД на обробку персональних даних.
У разі отримання Асоціацією вимоги суб’єкта ПД із запереченням проти обробки своїх персональних даних така вимога розглядається керівником відповідального структурного підрозділу, який приймає рішення про можливість подальшої обробки персональних даних.
У випадку отримання Асоціацією вимоги суб’єкта ПД із запереченням проти обробки своїх персональних даних з огляду на порушення законодавства при здійсненні такої обробки головою відповідального структурного підрозділу ініціюється засідання Комітету з питань членства Асоціації.
Зміна персональних даних здійснюється на підставі вмотивованої письмової вимоги суб'єкта ПД або за зверненням інших суб’єктів відносин, пов’язаних із персональними даними, якщо на це є згода суб’єкта ПД чи відповідна зміна здійснюється згідно з приписом Уповноваженого або визначених ним посадових осіб секретаріату Уповноваженого чи за рішенням суду, що набрало законної сили. Секретар відповідального структурного підрозділу вносить зміни до баз персональних даних на протязі трьох робочих днів з моменту отримання такої вимоги.
Зміна персональних даних, які не відповідають дійсності, проводиться секретарем відповідального структурного підрозділу невідкладно з моменту встановлення невідповідності.
Персональні дані видаляються або знищуються в порядку, встановленому відповідно до вимог закону.
Персональні дані підлягають видаленню або знищенню у разі:
Відповідальним за зміну, знищення або видалення персональних даних є відповідальний структурний підрозділ.
Доступ до баз персональних даних Асоціації мають:
Вищезазначені особи, які обробляють персональні дані, або мають доступ до них (крім суб’єктів ПД) дають письмове зобов’язання про нерозголошення персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв'язку з виконанням обов’язків, за формою, наведеною у Додатку 2.
Право доступу до персональних даних та їх обробку надається таким особам лише після підписання зобов’язання про нерозголошення персональних даних.
Забезпечення отримання зобов’язань про нерозголошення персональних даних покладається секретаря відповідального структурного підрозділу.
Зобов’язання про нерозголошення персональних даних реєструються секретарем відповідального структурного підрозділу у електронному реєстрі реєстрації зобов’язань про нерозголошення персональних даних в обсязі, зазначеному у Додатку 3.
За електронним реєстром реєстрації зобов’язань про нерозголошення персональних даних ведеться облік фактів надання та позбавлення працівників права доступу до персональних даних та їх обробки.
Датою надання права доступу до персональних даних вважається дата надання зобов’язання.
Особи, які здійснюють обробку персональних даних, зобов’язані терміново повідомляти відповідальний структурний підрозділ про факт:
Датою позбавлення права доступу до персональних даних вважається:
При позбавленні доступу до персональних даних особа повинна невідкладно передати керівнику структурного підрозділу Асоціації або керівнику відповідального структурного підрозділу документи та інші носії, що містять персональні дані суб’єктів.
Порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб'єкта ПД, наданої Асоціації на обробку цих даних, або відповідно до вимог закону.
Доступ до персональних даних третій особі не надається, якщо зазначена особа відмовляється взяти на себе зобов'язання щодо забезпечення виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» або неспроможна їх забезпечити.
Суб'єкт відносин, пов'язаних з персональними даними, подає запит щодо доступу (далі - запит) до персональних даних Асоціації.
У запиті зазначаються:
Строк вивчення запиту на предмет його задоволення не може перевищувати десяти робочих днів з дня його надходження.
Протягом цього строку Асоціація доводить до відома особи, яка подає запит, що запит буде задоволено або відповідні персональні дані не підлягають наданню, із зазначенням підстави, визначеної у відповідному нормативно-правовому акті.
Запит задовольняється протягом тридцяти календарних днів з дня його надходження, якщо інше не передбачено законом.
Суб'єкт ПД персональних даних має право на одержання від Асоціації будь-яких відомостей про себе, які містяться у базах персональних даних Асоціації, за умови надання наступної інформації - прізвища, ім'я та по батькові, місця проживання (місця перебування) і реквізитів документа, що посвідчує фізичну особу, яка подає запит, крім випадків, установлених законом.
Доступ суб'єкта ПД до даних про себе здійснюється безоплатно.
Відстрочення доступу суб'єкта ПД до своїх персональних даних не допускається.
Відстрочення доступу до персональних даних третіх осіб допускається у разі, якщо необхідні дані не можуть бути надані протягом тридцяти календарних днів з дня надходження запиту. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у запиті, не може перевищувати сорока п'яти календарних днів.
Повідомлення про відстрочення доводиться до відома третьої особи, яка подала запит, у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження такого рішення.
У повідомленні про відстрочення зазначаються:
Відмова у доступі до персональних даних допускається, якщо доступ до них заборонено згідно із законом.
У повідомленні про відмову зазначаються:
Асоціація відповідальна за організацію роботи, пов'язаної із захистом персональних даних в базах персональних даних Асоціації.
При обробці персональних даних в базах персональних даних Асоціації забезпечується їх захист відповідно до вимог Законів України "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах".
Асоціація як володілець баз персональних даних вживає заходів, у тому числі організаційних і технічних, щодо забезпечення захисту персональних даних базах персональних даних Асоціації.
Право доступу до баз персональних даних Асоціації надається особам, визначеним у цьому Положенні, лише за умови, якщо вони надали письмове зобов’язання щодо нерозголошення персональних даних.
Картотека бази персональних даних «Члени асоціації» зберігається в шафі, захищеній від несанкціонованого доступу.
Інформаційно-аналітична система «Електронна асоціація», що використовується Асоціацією в процесі обробки персональних даних для досягнення мети їх обробки, має вбудовані механізми захисту інформації від несанкціонованого доступу для забезпечення ідентифікації та автентифікації користувачів, цілісності електронних документів, реєстрації дій користувачів, управління доступом користувачів до інформації та окремих функцій, що надаються продуктом, та/або має змогу використовувати зазначені механізми захисту системного програмного забезпечення.
Визначені в Положенні особи допускаються до обробки персональних даних за допомогою інформаційно-аналітичної системи «Електронна асоціація» лише після їх ідентифікації (логін, пароль). Доступ до персональних даних осіб, які не пройшли процедуру ідентифікації, блокується. При втраті доступу до персональних даних особо, яка мала таке право його ідентифікаційні дані (логін, пароль) анулюються, а його доступ до системи блокується.
Інформація про операції, пов'язані з обробкою персональних даних (перегляд, внесення, копіювання, зміна, видалення), а також результати ідентифікації та/або автентифікації осіб за допомогою інформаційно-аналітичної системи «Електронна асоціація» фіксуються автоматично та зберігаються, якщо інше не передбачено законодавством України.